Go to footer

Cruisen en bescherming

Longboard gerelateerd, maar geen plekje op het forum om het te plaatsen? Schrijf het hier van je af ;)

Moderator: Moderators

Re: Cruisen en bescherming

Berichtdoor Whitey » di jul 27, 2010 12:40

Ik heb wel een set pols beschermers liggen maar haal op dit moment nog geen snelheden dat ik het ook nodig vind om een helm op te zetten, zodra ik wat serieuzer bezig ga met tricks en snelheid zal ik waarschijnlijk wel wat meer bescherming regelen.
Whitey
Griploos door het leven

Berichtdoor Muninn » di jul 27, 2010 13:14

Als het goed is kan je beide helmen ook als skate-helm gebruiken door de pads bij de oren eruit te halen. Ikzelf heb ook mijn helm gekocht vanwege wintersport, maar gebruik hem nu ook voor het skaten. Ik gebruik mijn helm alleen tijdens het leren van nieuwe truckjes of een eventuele kleine hill.

Klopt, maar zit hij dan niet weer te klein? Ik had me dat ook een beetje bedacht namelijk.

Kwam deze nog tegen trouwens, voor als je het echt niet meer weet: http://www.yakkay.com/"
nee ik ben geen gozer...!
Muninn
Hanger buiger

Berichtdoor Wilf » di jul 27, 2010 13:56

@ dreadyboy: ik had het ook wat knullig verwoord, geef ik toe. Het is natuurlijk goed om schijt aan looks te hebben, ik ga nu wat meer helmen passen. Ik hoef als ik skate toch niet in de spiegel te kijken :mrgreen: zolang hij maar past.
Wilf
heeft droge lagers

Berichtdoor Belabber » di jul 27, 2010 15:54

Ik vind die Yakkays wel heel gaaf, ook al vind ik dat een helm dragen niet oncool is. Lijkt me wel grappig om zelf eens creatief mee te doen.

Ik draag mijn helm dus altijd (het koste wel even wat discipline om mijn koptelefoon er voor in te ruilen) maar verder geen bescherming bij het cruisen. Als ik tricks ga oefenen heb ik altijd mijn kniebeschermers om en fietshandschoenen aan. Dat laatste ook alleen om schaafwonden en sneeën te voorkomen, tot nu toe val kan ik mijn val altijd afrollen. Dus ik vertrouw wat dat betreft op die skills.
Belabber
Gaat toeside op zn plaat

Berichtdoor mixel » di jul 27, 2010 16:08

Muninn schreef:Klopt, maar zit hij dan niet weer te klein? Ik had me dat ook een beetje bedacht namelijk.

Als het goed is veranderd er niks aan de grote van de helm, omdat de pads bij je oren los zitten en dus niet bij de binnenkant van je helm horen.
mixel
Regen rijder

Berichtdoor Muninn » wo jul 28, 2010 10:55

Goed punt. Ik heb die Bern enzo gepast maar dat is al weer een tijdje terug.
nee ik ben geen gozer...!
Muninn
Hanger buiger

Berichtdoor Mr.G » do jul 29, 2010 22:43

Vandaag een setje kniebeschermers gekocht. Dat rolt ergens toch een stuk geruster. Heb ze een paar keer met vallen getest en dan weet je meteen waarom je ze hebt. Kortom: Motel pads, een aanrader.
Mr.G
heeft droge lagers

Berichtdoor Wilf » ma aug 02, 2010 14:24

Ik heb van het weekend een helm gekocht bij LEFT, paste direct, voelde gelijk goed aan, beter dan de helmen die ik in de dozenschuivende sportwinkels had getest.
Wilf
heeft droge lagers

Berichtdoor Jacoby » ma aug 09, 2010 9:58

Ik heb nooit bescherming om.
Ik ben al wel een paar keer gevallen, ik ben één keer erg hard gevallen en daar heb ik nu ook de nodige wonden/littekens van. (het is nog niet zo lang geleden gebeurd.) Maar het is wel slim om bescherming aan te schaffen, ik ben zelf ook van plan om bescherming te kopen als ik weer wat centen over heb.

Bij het cruisen lijkt het inderdaad niet nodig, maar ook met cruisen kan je heel erg lelijk vallen en jezelf verwonden.
Wheels of fire.
Jacoby
heeft droge lagers

Berichtdoor Ninjabiker » ma aug 09, 2010 10:47

Toch maar even een helmpje aangeschaft...
Bell Faction 'Jimbo Philips'
Laatst bijgewerkt door Ninjabiker op ma aug 09, 2010 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Ninjabiker
Hanger buiger

Berichtdoor Hickey » ma aug 09, 2010 12:34

Is inderdaad goed te doen. Maar misschien beter gepost in het show je nieuwe gear topic ;)
Dare to dream..
Hickey
Regen rijder

Vorige

Keer terug naar Forumoverzicht

Keer terug naar Algemene chat