De ijssurfer - een enorm longboard met übertrucks - is inmiddels afgebouwd (jaja, slechte timing maar hij kan maar al vast klaarstaan voor die ene ijzige dag de komende jaren), dus er moet weer eens iets nieuws geknutseld.
Nu heb ik op 't moment twee boardjes rijklaar staan, een dervish achtige zelfbouw met heerlijke 83mm flywheels en een mini met een tailtje en wat kleinere 70mm powerballs. Alleen het grotere board met de flywheels laat ik eigenlijk altijd staan, omdat het compacte en het tailtje aan het andere board zo fijn zijn.
Ik rijd vooral in de binnenstad en daar zijn de flywheels dan weer heer en meester. Dus het plan is om een nieuwe mini te bouwen waar ik mijn flywheels onder kan zetten. Verder wil ik geen cutouts maken, zodat ik zelfs met het natste wegdek nog kan rijden.
De uitdaging is nu vooral het board een beetje laag bij de grond te houden. Ik had gedacht dit te bereiken door normale street trucks te gebruiken, i.p.v. reversed kingpin. Omdat deze een kleinere verticale uitwijking hebben (of is dit onzin) zodat ik minder hoef te risen. Tevens smallere trucks omdat dit zoiezo garant staat voor een kleinere verticale uitwijking. En verder gebruik te maken van een stringer, dit heb ik bij die vorige mini ook gedaan en dit levert je weer 3 à 4 mm speling tussen wiel en deck op. Eventueel wheelwhells mocht dit nodig zijn.
Mijn huidige mini is 10cm hoog en bevalt qua hoogte prima. Met dit project mik ik op 12cm (8cm wiel + 3cm lucht + 1cm deck). Die 2cm die ik dan elke keer dieper door m'n knie moet om te pushen krijg ik terug in het uitrollen.
Voordat ik hier onbezonnen aan begin ben ik benieuwd wat men hier van dit plan denkt. Alle kritiek welkom, bij voorbaat dank.