Go to footer

Helmen

Remmen, blingbling, verlichting en nog veel meer.
En vergeet je bescherming niet.

Moderator: Moderators

Helmen

Berichtdoor sandermeatsix » za jul 20, 2013 15:12

Ik vroeg me af wanneer jullie een helm gebruiken. Zelf gebruik ik mijn helm alleen bij het oefenen van tricks, of als ik hier in frankrijk ga rijden. Nou ja, dat was het wel.
sandermeatsix
Hanger buiger

Re: Helmen

Berichtdoor Belabber » za jul 20, 2013 21:49

Altijd als ik skate, en daarin ben ik helaas een uitzondering.
Ik val bijna nooit, maar áls ik val is het meestal zo onverwachts en vreemd dat ik er eigenlijk nooit goed op kan reageren. Door een simpel steentje op de weg terwijl ik aan het pushen was heb ik al eens een hersenschudding gehad, en dat was terwijl ik een helm droeg. Dat was voor mij genoeg bewijs om altijd het zekere voor het onzekere te nemen. Ik ben aan mijn helm gewend, dus ik heb er geen last van. Bijkomend voordeel is dat ik veel meer durf met de wetenschap dat mijn hoofd beschermd is, dus ik durf er engere truken door te oefenen.
Do, or do not.
Belabber
doet een neus manual

Berichtdoor crossstepper jordan » za jul 20, 2013 22:09

Om eerlijk te zijn, ik heb sinds een paar dagen een helm (inderdaad voor in frankrijk). Ik gebruik hem hier wel, maar ik heb hem verder nooit gemist. Als ik met 70 Km per uur val is het wel lekker om beschermd te zijn, maar voor het dancen ga ik hem niet opzetten
'verandering is goed'
crossstepper jordan
Speedbump bomber

Berichtdoor Ninjabiker » zo jul 21, 2013 0:44

Heb hem al een paar jaar maar droeg hem te weinig. Wel bijna altijd handschoenen aan, ik heb een 'hands-on' beroep dus kan me geen kapotte handen veroorloven. En sinds vorige week weer altijd helm op een nu ook elleboog pads... Na schade en schande word je wijs zeggen ze toch? straatstenen doen best auw...
Century is on its way :)
Ninjabiker
Speedbump bomber

Berichtdoor ThaJay » zo jul 21, 2013 3:06

voor downhill en sliden altijd helm en gloves.
daarnaast knie, crashpants, elleboog voor lichte heuvels
leren broek + fullface elleboog en rug voor snelle heuvels als t heel warm is
volledig leer + fullface voor snelle tot extreem snelle heuvels

rondrijden is als fietsen
tijd voor een nieuw ond..
ThaJay
MasterSpammer

Berichtdoor Belabber » zo jul 21, 2013 7:59

ThaJay schreef:rondrijden is als fietsen

Qua snelheid ja, maar de grootte van de wielen en de algemene balans zijn compleet anders. Vergis je niet hoe snel je op de grond ligt als je board onverwachts stil blijft staan terwijl je zelf net een push maakt. Je was er zelf bij toen ik die hersenschudding viel, ik had de grond al geraakt voordat ik besefte dat ik aan het vallen was. Het hoeft je maar één keer te overkomen om je voor de rest van je leven gehandicapt te maken, ik bescherm mezelf daar tegen.
Do, or do not.
Belabber
doet een neus manual

Berichtdoor sandermeatsix » zo jul 21, 2013 14:17

Belabber schreef:Altijd als ik skate, en daarin ben ik helaas een uitzondering.
Ik val bijna nooit, maar áls ik val is het meestal zo onverwachts en vreemd dat ik er eigenlijk nooit goed op kan reageren. Door een simpel steentje op de weg terwijl ik aan het pushen was heb ik al eens een hersenschudding gehad, en dat was terwijl ik een helm droeg. Dat was voor mij genoeg bewijs om altijd het zekere voor het onzekere te nemen. Ik ben aan mijn helm gewend, dus ik heb er geen last van. Bijkomend voordeel is dat ik veel meer durf met de wetenschap dat mijn hoofd beschermd is, dus ik durf er engere truken door te oefenen.

Precies dit. Ik heb een keer een schedelbasisfractuur gehad, dus nu bescherm ik mijn hoofd liever zo goed mogelijk.
sandermeatsix
Hanger buiger

Berichtdoor ThaJay » zo jul 21, 2013 23:55

daar hebben jullie volledig gelijk in.

maarja de laatste (laatzeggen) twintig keer dat ik danwel tegen een wiel trapte, een steentje verkeerd raakte of mijn board anderszijds plotseling onder me vandaan was, was er niets aan de hand. toen ik van dat soort dingen nog wel op mijn bek ging was het altijd knie en hand.

punt is; VOOR MIJ is rondrijden even veilig als fietsen.

Leven is dodelijk, het is binnen de redelijkheid je eigen verantwoordelijkheid welke risico's je neemt zo lang je anderen daar mee niet hindert.
met hinderen bedoel ik eigenlijk gedoe op skatespots veroorzaken omdat je onverantwoord bezig was
met gedoe bedoel ik alles van ambulances tot geirriteerde buurtbewoners, politie en wat dan nog meer
tijd voor een nieuw ond..
ThaJay
MasterSpammer

Berichtdoor Ninjabiker » ma jul 22, 2013 13:09

Mijn vrouw en haar kids wil ik behoeden voor een onverhoopt letsel wat ik zou kunnen oplopen. Iedereen moet zelf beslissen wat voor bescherming ze dragen.
Toen ik 30 jaar geleden op mijn bmx werkelijk alles als jumpramp zag droeg ik ook geen bescherming. Verstand komt met de jaren zeggen ze toch? :P
Century is on its way :)
Ninjabiker
Speedbump bomber

Berichtdoor Tjarco » di jul 23, 2013 0:40

Ten eerste: laat een mening van een ander nooit bepalend zijn of jij wel of geen helm gaat dragen, tenzij het je van harte wordt aanbeveelt het wel te doen natuurlijk (dat heeft mijn leven als eens gered op mijn eerste berg in Frankrijk). Als jij je er goed bij voelt om altijd een helm te dragen, doe het! Ik juig je aan, een lichte hersenschudding/gebroken helm verhaal is in mijn ogen altijd stoerder dan een coma/schedelfractuur verhaal. Kinderen en toeristen leren ook fietsen met een helm. Beginners merken vanzelf wanneer ze goed genoeg zijn om in Nederland veilig en snel met het verkeer en de straat mee te boarden.

Tegenwoordig zet ik mijn helm op als ook de handschoenen en kniebeschermers aangaan en zeker weet dat ik sowieso 1 keer die sessie hard ga vallen met downhill, slides of andere fratsen. Als ik mijn helm & bescherming aan doe wordt het altijd een motivatie om dingen te proberen die ik zonder helm niet zou doen. Zonder helm chill ik met helm shred ik. Als ik naar het buitenland of onbekende steden ga, neem ik wel altijd helm mee, je weet nooit wat voor moois je kan tegenkomen, of hoe onveilig het verkeer is.
life is a mountain
Tjarco
Speedbump bomber

Berichtdoor LongboarderKevin » za jul 27, 2013 16:20

Tjarco schreef:Ten eerste: laat een mening van een ander nooit bepalend zijn of jij wel of geen helm gaat dragen, tenzij het je van harte wordt aanbeveelt het wel te doen natuurlijk (dat heeft mijn leven als eens gered op mijn eerste berg in Frankrijk). Als jij je er goed bij voelt om altijd een helm te dragen, doe het! Ik juig je aan, een lichte hersenschudding/gebroken helm verhaal is in mijn ogen altijd stoerder dan een coma/schedelfractuur verhaal. Kinderen en toeristen leren ook fietsen met een helm. Beginners merken vanzelf wanneer ze goed genoeg zijn om in Nederland veilig en snel met het verkeer en de straat mee te boarden.

Tegenwoordig zet ik mijn helm op als ook de handschoenen en kniebeschermers aangaan en zeker weet dat ik sowieso 1 keer die sessie hard ga vallen met downhill, slides of andere fratsen. Als ik mijn helm & bescherming aan doe wordt het altijd een motivatie om dingen te proberen die ik zonder helm niet zou doen. Zonder helm chill ik met helm shred ik. Als ik naar het buitenland of onbekende steden ga, neem ik wel altijd helm mee, je weet nooit wat voor moois je kan tegenkomen, of hoe onveilig het verkeer is.

Mee eens
LongboarderKevin
Griploos door het leven

Keer terug naar Forumoverzicht

Keer terug naar Accessoires