Go to footer

Original Longboards topic

De plank. Zoveel soorten, zoveel maten. Waar te beginnen? Nou, hier!!

Moderator: Moderators

Re: Original Longboards topic

Berichtdoor Mr.G » vr jul 16, 2010 18:44

Ambtenaar schreef:
(al het voorgaande)

Ik sluit me helemaal aan bij wat je zegt. Ben namelijk zelf ook beginnen en heb ook een Malakai 40. Als je niets anders gewend bent dan leer je er echt wel op rollen.
Mr.G
heeft droge lagers

Berichtdoor Tsjip » vr jul 16, 2010 23:15

Ambtenaar schreef:
Maar heb je nog een argument tegen de boards? nu we toch bezig zijn :)

Met de boards op zich is weinig mis, de mate van flex is een persoonlijke keuze. Er wordt voornamelijk gekapt op de trucks. Ik wil toch eens het board tegenkomen waarvan ik vanaf moment 1 zeg "damn, wat ne rommel heb ik nu onder mijn voeten".
Tsjip
Wheel coner

Berichtdoor dreadyboy » za jul 17, 2010 9:47

ik zou jullie vooral willen voorstellen te stoppen met original te verheerlijken als je niks anders gereden hebt.
en de heer ambetenaar lijkt mij een echte ambtenaar te zijn, zo een die enkel leest wat ie wil lezen? en wat je zegt over dat gebrek aan skills ambtenaar, moet je eens naar een meeting komen, zul je wel wat mensen dingen zien doen die je zelfs nog niet durfde van dromen, om niet te zeggen semi onmogelijk met original trucks.
het kan leuk speelgoed zijn, maar ik blijf het bezwaarlijk skate-trucks noemen.
en boards zijn en blijven boards, teen al wat puntiger dant andere, tene al wat flexer, tander al wa stijver, ik vind het persoonlijk ver van super boards, maar ik zal ook niet zegggen dat het slechte boards zijn, wel dat het slechte trucks zijn ;)
dreadyboy
longboardfreak

Berichtdoor Mr.G » za jul 17, 2010 11:03

Over lezen wat je wilt lezen gesproken: Original wordt hier niet bepaald verheerlijkt. Juist diegenen die het met niets kunnen vergelijken doen het ermee en maken er het beste van. Daarnaast: nieuwe trucks zijn zo gekocht.
Mr.G
heeft droge lagers

Berichtdoor dreadyboy » za jul 17, 2010 11:25

Mr.G schreef:nieuwe trucks zijn zo gekocht.

niet iedereen beschikt over een zak geld waar ie zomaar uit kan scheppen, ik heb er redelijk tijdje over gedaan voor ik het geld bijeen had voor men eerste setje randalls, en als dan gebleken was dat die eigenlijk pure crap waren, had ik ze ws via het winkelraam terugbezorgd....
dreadyboy
longboardfreak

Berichtdoor Mr.G » za jul 17, 2010 12:18

dreadyboy schreef:

niet iedereen beschikt over een zak geld waar ie zomaar uit kan scheppen, ik heb er redelijk tijdje over gedaan voor ik het geld bijeen had voor men eerste setje randalls, en als dan gebleken was dat die eigenlijk pure crap waren, had ik ze ws via het winkelraam terugbezorgd....

I stand corrected.
Mr.G
heeft droge lagers

Berichtdoor Ambtenaar » za jul 17, 2010 16:54

dreadyboy schreef:en de heer ambetenaar lijkt mij een echte ambtenaar te zijn, zo een die enkel leest wat ie wil lezen?

Volgens is er geen reden om ad hominem te gaan, want de discussie was al gewonnen hoor :)

Ik twijfel er niet aan dat ik en anderen vanzelf wel terug op onze mening terugkomen zodra we andere trucks proberen. Tot die tijd maken we er als beginners maar het beste van.
Ik heb trouwens net als MrG inderdaad makkelijk praten dat ik bij aanschaffen niet naar mijn portemonnee hoef te kijken en daarom wat achtelozer over dit soort dingen kan zijn- niet netjes.
Naar mijn mening was het ergste dat had kunnen gebeuren was dat ik me door trucks had laten ontmoedigen; maar helaas, niet gebeurd, ik ben hooked aan boarden geraakt 8)...
Ambtenaar
heeft droge lagers

Berichtdoor pepinio109 » za jul 17, 2010 17:41

dreadyboy schreef:

Droog...

En hoeveel kost een zetje randalls eigenlijk??
no longboard = no life
pepinio109
Regen rijder

Berichtdoor SvenM » za jul 17, 2010 18:06

En hoeveel kost een zetje randalls eigenlijk??

Euro of 50/60 dacht ik. Maar er zijn hier vast wel mensen die je dat precies kunnen vertellen. Of google het even.
SvenM
Bushing scheurder

Berichtdoor Fear nld » za jul 17, 2010 19:18

55 euro op sick, voor normale 180 RII trucks.
Fear nld
Speedbump bomber

Berichtdoor dreadyboy » zo jul 18, 2010 7:15

was indertijd 70 euro, dingen als sick bestonden nog niet, en als werkloos studentje was dat echt een hoop geld, zeker omdat er nog een setje krypto bij moest
dreadyboy
longboardfreak

Berichtdoor bobvanderlee » zo jul 18, 2010 16:06

ik rijd nu al een tijdje de original hybrid, maar niet op die *piep* trucks van original, maar op paris 150. Ik vind het met paris 150 wel lekker pompen, maar mijn tail stuurder best raar en ik had redelijk snel wheelbite. Nu heb ik er 149 tracker darts op met 72 mm wielen (Gravity super G's) en ik heb gewoon helemaal geen wheelbite, hij pompt relaxt en hij stuurt goed.
(L) Mush Longboards (L)
bobvanderlee
Speedbump bomber

Berichtdoor Maddiz » do jul 29, 2010 14:58

Ik heb nu even dit hele topic vrijwel door gelezen.
Hier deel ik mijn ervaring met Originals
Een vriend van me cruised een Derringer 28 complete (google maar voor specs)
Zelf rij ik nu op een Koastal Pintail, Revenge Alpha I trucks & tarantula 83a.
Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar ietwat langere boards ipv van zon kort ding.
Maar na toch even een stuk erop geskateboaaard te hebben, moet ik zeggen dat ze wel hun funfactor hebben.
Et pumpt best licht en snel, ideaal voor citycruisin' en lekker licht van gewicht. Jammer dat er geen tail opzit btw.
Eerste keer dat ik erop stond vond ik het helemaal niks, veel te loose en inderdaad geen return to center punt.
Na even een imbusje gebruikt te hebben om em wat strakker te zetten werd dit wel veel beter.
Kortom ik heb alleen met s6 trucks gereden op de Derringer 28 dus hoe het met een andere plank rijdt, i dont know.
Pro ben ik ook niet.
Ik vind het zijn charme wel hebben. Maar raad het niet aan op high speed :P (wobble wobble)
Wel voor city cruisin' wat we voornamelijk doen hier in flatland-land.
Koastal Nightboarder!
Maddiz
Griploos door het leven

Berichtdoor pepinio109 » do jul 29, 2010 16:58

S6 zijn ook het onstabielst, ik rij S8 en die is stabieler. Maar ik ga wel een keer de S10 proberen!

En ze zijn iddi goed voor citycruisen, omdat je om iedereen heen kan. Alleen die speedwobbels zijn kut...
no longboard = no life
pepinio109
Regen rijder

Berichtdoor GHypercarver » do jul 29, 2010 17:12

pepinio109 schreef:S6 zijn ook het onstabielst, ik rij S8 en die is stabieler. Maar ik ga wel een keer de S10 proberen!

En ze zijn iddi goed voor citycruisen, omdat je om iedereen heen kan. Alleen die speedwobbels zijn kut...

uhm, hoe wil je speedwobbel krijgen tijdens het cruisen? of doe jij 50 km/h downhill met je original?

ik heb er 1 keer opgestaan, in de boardfather op een apex, maar dat stuurde echt als een malle. ik kon gewoon een rondje maken met een draaicirkel van een meter ofzo, lijkt me dus niet echt fijn om rond mee te rijden en tricks te doen.
Practice makes permanent!
GHypercarver
360 ass slider

VorigeVolgende

Keer terug naar Forumoverzicht

Keer terug naar Boards