De eerste ervaringen op de Posbank zijn achter de rug. Alle kansen om er weer heen te gaan worden gepakt. Ik heb geproefd en vond het lekker! Ik ben erg benieuwd naar jullie eerste ervaringen met snelheden boven de, zeg, 35km/h.
Waar was het en welke snelheid heb je gehaald (waar lag de grens van je gevoel van controle)?
Pakte je bijvoorbeeld direct de gehele snippendaalse weg op de Posbank of ging het stukje voor stukje met een hoop gefootbreak?
Waren er verder punten die je als 'moeilijk' hebt ervaren?
En op welke spots ben je geweest om te oefenen?
Tot nu toe heb ik één sessie achter de rug. Topsnelheid van 42km/h. Dat was naar mijn ervaring erg hard en ik rolde daarna ook graag wat uit voor ik begon met footbreaken. Al had ik niet het gevoel in een speedwobble te raken. Na iedere run zijn we steeds een stukje hoger gelopen dan het startpunt van de vorige run. Ik heb het gevoel op de Posbank nog lang niet uitgeleerd te zijn, maar ben stiekem ook wel benieuwd naar meer. Is het volledig uit kunnen rijden van de Snippendaalseweg een mooi niveau om te beginnen aan freerides en dergelijke? Of zijn er meer skills vereist.
Well, in mijn socialeomgeving zijn er geen mensen met downhillskills, dus hoop hier wat ervaringen te horen
Thanks, Maarten